pátek 12. února 2010

10 nejlepších knih 2009

Po minulém seznamu deseti nejlepších událostí ve službě roku 2009 napíšu tentokrát deset knih, které se mi nejvíce líbily v roce 2009. Celkem jsem jich přečetl 63, což je méně než v roce 2008, tehdy jich bylo 75. Inu, měl jsem míň času... Tak, tady je seznam podle důležitosti:

1. Andy Stanley: The Principle of Path. Andy je klasik a můj oblíbenec, čtu od něj skoro všechno, a toto je jedna z jeho nejlepších knih. Hodně myšlenek jsem využil v sérii Cestovní mapa.

2. Geoff Surratt: Ten Stupid Things That Keep Churches From Growing. Velmi vtipná kniha o růstu církve, kéž bych ji četl před tím, než jsem založil Element.

3. Christopher Witt: Real Leaders Don´t Do Powerpoint. Jedna ze dvou nejlepších knih, které jsem kdy přečetl o komunikaci. Opravdu velmi, velmi dobré rady pro veřejné vystupování.

4. Dan Ariely: Jak drahé je zdarma. Vynikající kniha o iracionalitě v myšlení, nezbytná kniha pro pochopení lidí, kterým sloužíme. Lidi totiž nemají logiku :-)

5. Jaroslav Pelikan: Komu patří Bible? Kdyby všichni učení lidé psali tak čtivě a poutavě jako Jaroslav Pelikan, nečetl bych skoro nic jiného. Fantastický počin Volvox Globator, že to vydali.

6. Malcolm Gladwell: Mimo řadu. Gladwell se čte skoro sám... Toto je jeho třetí kniha v češtině a i když nepřináší nic super objevného, je potěšení si ji přečíst a pochopit, proč se potřebujeme.

7. Charles Colson: The Faith. Možná nejlepší Colsonova kniha. Jednoduché základy křesťanské víry psané poutavým způsobem s napínavými příběhy. Klasický Colson!

8. Milan Vodička: Den, kdy došly prachy. Fascinující příběhy z dob velké hospodářské krize ve třicátých letech. Čte se jako román, ale bohaté jako encyklopedie.

9. David Pawson: Is John 3:16 the Gospel? Provokativní název, provokativní obsah. Tato kniha mě přinutila myslet a znovu si projít, čemu věřím ohledně Boží lásky.

10. Mark Driscoll a Gerry Breshears: Death By Love: Letter From The Cross. Inovativně psaná teologie kříže, doktríny skrze příběhy. Zajímavé a poučné.

Už teď se těším na všechny knihy, které přečtu v tomto roce. :-)

1 komentář:

  1. Vďaka Lukáš. Tri knihy z tvojho zoznamu som si zaradil do Wish List.

    OdpovědětVymazat