sobota 1. ledna 2011

10+3 nejlepších knih 2010

Po minulém seznamu deseti nejlepších událostí roku 2010 napíšu tentokrát deset plus tři knih, které se mi nejvíce líbily v roce 2010. Celkem jsem jich přečetl 66. Tak, tady je seznam podle důležitosti:

1. Larry Osborne: The Sticky Teams. Larry je americký pastor, četl jsem od něj několik knih. Tato je o týmové práci a vůbec o budování organizace, ve které je radost pracovat. Nejlepší kniha roku 2010! Skvělé postřehy, praktické rady a hodně moudrosti.

2. George W. Bush: Decision Points. Překvapivě výborná kniha o vůdcovství od předchozího prezidenta USA. Výborně pojaté memoáry na základě deseti nejdůležitějších rozhodnutí, které Bush v životě udělal.

3. Andre Agassi: Open. Další životopis na mém seznamu, tentokrát od světového tenisty, který mi byl vždycky sympatický. Po přečtení je mi ještě sympatičtější.

4. Andy Stanley: The Grace of God. Co by to byl za rok bez knihy od Andyho? Hodně jinak napsaná kniha než obvykle, ale aspoň jsem v ní poznával mnoho Andyho kázání, které tak rád poslouchám.

5. Craig Groeschel: The Christian Atheist. V zemi, kde se většina lidi mylně považuje za ateisty, je velmi zajímavé číst, co je křesťanská verze ateismu: Věřit v Boha, ale žít, jako by neexistoval.

6. Paul Collier: Miliarda nejchudších. Chytrá kniha, která mi ukázala, proč se miliarda nejchudších na světě nedokáže zvednout z chudoby, přestože se to jiným chudým daří. Velmi zajímavé!

7. Dan Roam: Nápady na ubrousku. Tvořivá kniha, která vysvětluje, jak komunikovat efektivně pomoci kreslených obrázků. Zjistil jsem, že něco z toho dělám intuitivně, a jsem za to rád! :-)

8. Jonathan Acuf: Stuff Christians Like. Humoristická křesťanská kniha si dělá legraci z celé křesťanské subkultury, třeba z úrovně metrosexuality vedoucích chval! Číst jen na vlastní nebezpečí. :-)

9. Vinson Synan: An Eyewitness Remembers the Century of the Holy Spirit. Při čtení knihy nejrespektovanějšího historika letničního hnutí jsem měl silný pocit, že Synan je Forrest Gump!

10. Lee Strobel: Finding the Real Jesus. Krátká verze Strobelovy knihy The Real Jesus je skvělým zdrojem informací. Způsobila, že jsem si pořídil i původní, silnou verzi.

Letos přidávám také tři bonusy knih, které se nedostaly na seznam Top 10 jen velmi těsně:

11. Gilbert Belzekian: Beyong Sex Roles. Fantastická kniha o pohledu na službu a vedení žen z hlediska Bible mi v mnohém doslova otevřela oči.

12. Henry Cloud: Tajemství Božích věcí. První kniha od Clouda, kterou nevydal Návrat domů, jsem četl před pár dny, a opravdu se mi moc líbila.

13. Fareed Zakaria: Postamerický svět. Kniha, kterou by si měli přečíst hlavně moji američtí kamarádi :-) Perly jako: "Američané jsou hrdí na svou zemi. Říkáme tomu patriotismus. Američané jsou však hodně překvapení, že i jiné národy jsou hrdé na svou zemi." :-)

Už teď se těším na všechny knihy, které přečtu v tomto roce. :-)

Žádné komentáře:

Okomentovat