pondělí 21. března 2011

SexEd Otázky a odpovědi: POKUD JEDEN Z MANŽELŮ ONEMOCNÍ A SEX MÍT NEMŮŽE, DRUHÝ PO ČASE ZJISTÍ, ŽE MU SEX CHYBÍ. JAK SI TO VYNAHRADIT?

V těchto dnech se s vámi dívám na několik otázek, které jsem v průběhu série SexEd dostal, a na odpovědi, které jsem poskytl na setkání Element+ ve středu 2.3. Vaše komentáře jsou vítány.

Řekněme si to na rovinu. Nejvyšší hodnotou křesťanské sexuální etiky je věrnost. Je to mimo jiné také proto, že je symbolem vztahu Boha a lidí, Krista a církve. K uvedené otázce se dá říct tolik, že každý případ a každé onemocnění je jiné. V některých případech se dá řešit nemožnost sexu například nekoitálními praktikami, ať už ruční prací nebo orálním sexem, v případě, kdy to není možné vůbec, je asi nutné si položit otázku jinak: Kdybych byl já nemocný, líbilo by se mi, že je můj partner mě nevěrný? Myslím si, že i když se tváříme chápavě v případě, že nám nic není, v tom případě bychom asi byli hodně zranění. Neslibujeme snad u svatebního oltáře věrnost a lásku v časech dobrých i zlých. Není snad právě toto vydání se to, po čem tolik v našem sexuálním spojení a v manželství toužíme?

Žádné komentáře:

Okomentovat